بهار بود و زمستان

1402-01-14
اشتراک گذاری

کتاب «بهار بود و زمستان» از مجموعه هفت جلدی کتاب‌های «آن، مان، نباران» است. انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) این مجموعه را منتشر کرده است.

به گزارش مهرک به نقل از خبرگزاری ایبنا، مجموعه «آن، مان، نباران» مجموعه هفت جلدی و دارای نمایشنامه کوتاه آهنگی است؛ این مجموعه با مضامین اخلاقی و تربیتی برای گروه سنی «الف» سروده شده است. نگارش هر یک از این کتاب‌ها را یکی از نویسندگان یا شاعران خوب کشور برعهده گرفته‌اند.عنوان این هفت جلد عبارتند از: جلد اول (یک بابا و یک مامان)، جلد دوم (یک مسواک و یک دندان)، جلد سوم (یک اخمو و یک خندان)، جلد چهارم (بهار بود و زمستان)، جلد پنجم (قصه گرگ و چوپان)، جلد ششم (قصه باغ و باغبان) و جلد هفتم (قصه ابر و باران).

گفتنی است، هرکدام از نمایشنامه‌ها با حداکثر سه شخصیت و بازیگر اجرا می‌شوند. برای اجرای این نمایش‌ها به امکانات خاصی نیاز نیست و کودکان 4 تا 7 سال می‌توانند آنها را اجرا کنند.

مضامین این نمایشنامه‌ها اخلاقی و تربیتی است و کودکان در محیط مهدهای کودک و خانه می‌توانند به اتفاق هم‌بازی‌های خود آنها را اجرا کرده و ضمن سرگرم شدن آموزه‌های تربیتی و اخلاقی را نیز یاد بگیرند. هدف از نوشتن مجموعه حاضر این است که بچه‌ها سر مسائل کم‌ اهمیت بگو مگو و دعوا نکنند و خودشان را برتر و مثبت‌تر از دیگران ندانند.

همان‌طور که پیش‌تر هم گفتیم، جلد چهارم این مجموعه به نام «بهار بود و زمستان» است؛ نگارش این کتاب بر عهده شاعر خوب کشورمان، مصطفی رحماندوست بوده است. این کتاب درباره جدال بین بهار و زمستان است. هر کدام از این دو فصل به خود مغرور می‌شوند و نسبت به دیگری احساس برتری دارند؛ اما عید می‌آید و به هر دو آنها توضیح می‌دهد که بودن هر دوی شما ضروری است و کسی بر دیگری برتری ندارد؛ بلکه هر دوی شما در کنار هم می‌توانید هستی و حیات را به گردش دربیاورید.

قسمتی از متن کتاب
عیدم و از راه می‌رسم
قَه‌قَه و قاه‌قاه می‌رسم
برف‌ها رو من آب می‌کنم
زمین رو سیراب می‌کنم

انتشارات مهرک (سوره مهر کودک و نوجوان) کتاب «بهار بود و زمستان» نوشته مصطفی رحماندوست با شمارگان 2هزار و 500 نسخه در 11 صفحه را منتشر کرده است.

اشتراک گذاری

ثبت نظر

نظرات

اولین نفری باش که نظرش منتشر میشه

مطالب مرتبط

ورود / ثبت نام
لطفا شماره موبایل خود را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد